Racibórz
::: Mozzarella a'la Racibórz

Raciborscy smakosze kuchni włoskiej mogą kupić rodzimy ser typu mozzarella. Produkuje go nasza Mleczarnia.

Ser typu mozzarella to nowość w ofercie Raciborskiej Spółdzielni Mleczarskiej. Firma nie może nazywać wprost swojego produktu „mozzarella”, bo to nazwa handlowa zastrzeżona przez Włochów. Zapewnia jednak, że jest wyśmienity do pizz, tostów a nawet sałatek. W Raciborzu może powstawać miesięcznie 30 ton takiego sera.

Raciborska Mleczarnia bardzo dobrze radzi sobie na rynku. Zatrudnia 150 osób, stale współpracuje z około 200 lokalnymi dostawcami mleka, przerabia 80 tys. litrów mleka dziennie i sprzedaje 800 ton towaru miesięcznie, osiągając przychody ze sprzedaży na poziomie 50 mln zł (dane za 2007 r.). Do spółdzielni należy jeden procent polskiego rynku twarogów, co przekłada się na 4000 ton rocznej produkcji. W okresie wiosenno-letnim firma sprzedaje milion kubków swojej śmietany miesięcznie. To sezon na nowalijki i wszelkiego rodzaju sałatki. Stale inwestuje w hale produkcyjne i magazynowe, zdobywając na to środki unijne. Od 2003 r. majątek trwały RSM wzrósł z 3 do 10 mln zł.

– Dynamika wzrostu sprzedaży naszych produktów sięga 20 proc. rocznie – podkreśla z dumą prezes Wanda Swierczyna. Raciborskie wyroby mleczarskie zyskują więc coraz więcej odbiorców. Dostępne są w całym pasie południowej Polski, m.in. w dużych sieciach typu: Biedronka, Makro, Auchan, Billa czy Tesco. – Pracujemy na trudnym rynku, gdzie stawiane są duże wymagania jakościowe, konkurencja nie śpi i co chwilę musimy walczyć o klienta nowościami – podkreśla Józef Gil, dyrektor biura handlu i marketingu. RSM należy do grupy producentów tzw. galanterii mlecznej o krótkim terminie spożycia. – Te produkty cechują przede wszystkim doskonałe walory smakowe. Nie podlegają bowiem obróbkom chemicznym. Są zdrowe – chwali się prezes Swierczyna.

Jakość rodzimych produktów doceniają raciborzanie. Nie wszyscy znają jednak ich pełną gamę, np. pysznych biofirów. Być może mieszkańcy naszego powiatu zagustują w lokalnym serze a’la mozarella.

W czerwcu raciborską Mleczarnię zaproszono do udziału w prestiżowym programie telewizyjnym „Poznaj dobrą żywność”. TVP 1 i TVP INFO nagrywały go w Warszawie. W imprezie wzięło udział około 700 dziennikarzy z Polski i zagranicy, radcy handlowi ambasad oraz przedstawiciele sieci handlowych. Do prezentacji zaproszono firmy posiadające przyznany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi znak jakości „Poznaj dobrą żywność”. Zalicza się do nich Raciborska Spółdzielnia Mleczarska.
(waw)


WAW,30-08-2008
  :::  drukuj  :::  wyślij znajomemu  :::  
pigułka
pigułka
zapowiedzi
Klauzula informacyjna RODO - polityka prywatności.
Ta witryna internetowa wykorzystuje technologię plików cookie (tzw. "ciasteczek") w celu: administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług, w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). W tym przypadku, cookie przechowuje informację o unikalnym identyfikatorze sesji. "Ciasteczka" nie przechowują danych prywatnych dotyczących użytkownika, takich jak: imię, nazwisko, hasło, lokalizacja lub adres IP. Zamykając poniższe okienko, automatycznie wyrażasz zgodę na wysyłanie cookies do Twojej przeglądarki. Wtedy też, okienko z tą informacją nie będzie pojawiać się ponownie. Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Przejdź do serwisu